Bölümümüzün her yıl için en fazla öÄŸrenci alımı 30 adet ile sınırlıdır.
Program Profili
Kültür varlıklarını oluÅŸturan hammaddeleri bilen, yapım-iÅŸleme teknikleri hakkında bilgi sahibi olan, bozulmalarını tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilen, restorasyon ve konservasyon aÅŸamalarının tamamını uygulayabilen, güncel bilgilerle kendini her zaman yenileyebilen bilinçli teknik elemanlar yetiÅŸtirir.
Mezunların İstihdam Profilleri
Müzelerde, Kazılarda, Restoratör ve Konservatör olarak, mimarlarla birlikte teknik ara eleman olarak çalışmaktadır.
Eğitim Uygulama Alanları ve Program olanakları
Eser Koruma Programı’nda kadrolu dört ÖÄŸretim Görevlisi eÄŸitim vermektedir. Uygulama alanı olarak 2 adet Laboratuvar ve atölye bulunmaktadır.
• Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarını tanıma ve özelliklerini bilme
• Kültür Varlıkları üzerinde gözlenen bozulmaları tespit edebilme, bozulmaların sebeplerini saptayabilme, bozulmaların devamını engelleyen önlemler alabilme
• Kültür varlıklarının gereksinim duyduÄŸu uygun onarım ve koruma yöntemlerine karar verip, uygulayabilme
• Bireysel ya da ekip çalışmasına uyum saÄŸlayabilme, ekip lideri olarak çalışanları gerekli ÅŸekilde yönlendirebilme, Uygulamalar sırasında gerekli olan malzemeleri ve aletleri kullanabilme, Beklenmeyen sorunlar karşısında pratik çözümler üretebilme, gerektiÄŸinde bu sorunları uzman kiÅŸilerle paylaÅŸabilme
• Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme, sosyal ve kültürel deÄŸerleri gözeterek alanında çevre ve iÅŸ güvenliÄŸi konularında yeterli bilince sahip olma
• Bilimsel, teknolojik ve çaÄŸdaÅŸ konular hakkında geliÅŸmeleri izleyerek, eleÅŸtirel yaklaşım ile eksiklerini tespit edip kendini yenileyebilme, hayat boyu öÄŸrenme bilincine sahip olarak aynı düzeyde veya bir ileri düzeyde eÄŸitimini sürdürebilme.
• Türkiye arkeolojisini hakkında bilgi sahibi olma, Kültür Varlıklarını belgeleyebilme, Kültür Varlıklarının sergileme, depolama koÅŸullarını gerektiÄŸi gibi hazırlayabilme, Mimari öÄŸeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme
• Atatürk Ä°lkeleri konusunda bilinçli ve Ä°nkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olma, Ä°yi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip olma, sözlü ve yazılı iletiÅŸim araçlarını mesleki konularda kullanabilme.
• Mesleki alanda matematik becerilerini kullanabilme Mesleki alanda orta düzeyde Ä°ngilizce kullanım becerisine sahip olma, Temel Seviyede Ä°ÅŸletim sistemi ve Ofis programlarını kullanabilme.