Bölümümüzün her yıl için en fazla öğrenci alımı 30 adet ile sınırlıdır.
Program Profili
Kültür varlıklarını oluşturan hammaddeleri bilen, yapım-işleme teknikleri hakkında bilgi sahibi olan, bozulmalarını tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilen, restorasyon ve konservasyon aşamalarının tamamını uygulayabilen, güncel bilgilerle kendini her zaman yenileyebilen bilinçli teknik elemanlar yetiştirir.
Mezunların İstihdam Profilleri
Müzelerde, Kazılarda, Restoratör ve Konservatör olarak, mimarlarla birlikte teknik ara eleman olarak çalışmaktadır.
Eğitim Uygulama Alanları ve Program olanakları
Eser Koruma Programı’nda kadrolu dört Öğretim Görevlisi eğitim vermektedir. Uygulama alanı olarak 2 adet Laboratuvar ve atölye bulunmaktadır.
• Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarını tanıma ve özelliklerini bilme
• Kültür Varlıkları üzerinde gözlenen bozulmaları tespit edebilme, bozulmaların sebeplerini saptayabilme, bozulmaların devamını engelleyen önlemler alabilme
• Kültür varlıklarının gereksinim duyduğu uygun onarım ve koruma yöntemlerine karar verip, uygulayabilme
• Bireysel ya da ekip çalışmasına uyum sağlayabilme, ekip lideri olarak çalışanları gerekli şekilde yönlendirebilme, Uygulamalar sırasında gerekli olan malzemeleri ve aletleri kullanabilme, Beklenmeyen sorunlar karşısında pratik çözümler üretebilme, gerektiğinde bu sorunları uzman kişilerle paylaşabilme
• Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme, sosyal ve kültürel değerleri gözeterek alanında çevre ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
• Bilimsel, teknolojik ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek, eleştirel yaklaşım ile eksiklerini tespit edip kendini yenileyebilme, hayat boyu öğrenme bilincine sahip olarak aynı düzeyde veya bir ileri düzeyde eğitimini sürdürebilme.
• Türkiye arkeolojisini hakkında bilgi sahibi olma, Kültür Varlıklarını belgeleyebilme, Kültür Varlıklarının sergileme, depolama koşullarını gerektiği gibi hazırlayabilme, Mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme
• Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olma, İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip olma, sözlü ve yazılı iletişim araçlarını mesleki konularda kullanabilme.
• Mesleki alanda matematik becerilerini kullanabilme Mesleki alanda orta düzeyde İngilizce kullanım becerisine sahip olma, Temel Seviyede İşletim sistemi ve Ofis programlarını kullanabilme.